Dnes je ponuka bikov na bazároch skutočne pestrá a vyberie si skoro každý. Takže, ak chcete dobrý bike a za lepšiu cenu, je to práve cesta ako ho získať. Pár tipov na čo sa upriamiť pri výbere biku z bazáru.
- Dvakrát meraj raz strihaj. Alebo sa poriadne zamysli, čo od biku chceš a aký badžet máš. Takto si hneď na začiatku vieš vytvoriť filter, ktorý ti pomôže s výberom.
- Vyber si kategóriu biku a jeho základné charakteristiky - ako veľkosť kolies, zdvih, materiál rámu, atď.
- Hľadaj čo najnovší kúsok z hľadiska roku výroby, technológia stále napreduje a budeš mať tak menej problémov pri hľadaní náhradných dielov.
- Podozrievavosť je na mieste. Ak niečo vyzerá príliš lákovo, niečo nesedí. Ak je teda ponuka nadupaná, bike skoro nový a rekreačne používaný a cena až neuveriteľne nízka, nenechajte sa ľahko opantať.
- Ak hľadáš ponuku cez bikerský web, väčšinou si vieš pozrieť profil predávajúceho a hodnotenia.
- Pozri, čo na to ostatní. Na ebay alebo iných bazároch si vieš pozrieť, čo o predávajúcom píšu ostatní.
- Sociálne siete vedia odhaliť podvodníka. Ak niekto predáva nadupaný karbónový bike a na profile nemá žiadnu foto na biku, je to celkom podozrivé...
- Neváhaj a volaj. Cez telefón sa vieš spýtať na otázky a z vyhýbavých alebo neistých odpovedí vycítiť, že by si pravdepodobne kúpil mačku vo vreci.
- Keď je nedostatok výhodou.
- Malé škrabance a aj poškodené komponenty ťa nemusia odradiť. Je to možnosť vyjednať lepšiu cenu a poškodený komponent vieš ľahko nahradiť.
- Ak sa dá, otestuj si ho.
Stretnúť sa s predávajúcim a vyskúšať si bike na vlastný zadok je najlepšia záruka. Takže ak sa dá, sprav si výlet. Za dobrý bike sa to určite oplatí.
- Ak kupuješ bike zo zahraničia, zisti si, či ti ho predávajúci pošle. Práve cena dopravy je dosť podstatná a môže ti konečnú cenu za bicykel pekne navýšiť.
- Okrem foto môžeš požiadať aj o video, kde si vieš na detaily posvietiť zblízka a v pohybe.
- Kontrola pred kúpou.
- Zodraté plášte a brzdové platničky hovoria jasnou rečou. Bike dostal zabrať a majiteľ sa ho che zbaviť.
- Problém naopak. Otoč bike hore hlavou a skontroluj dolnú rámovú trúbku a tiež zvary pod hlavovým zložením a v okolí stredu. Ak je niekde problém, zväčša ho nájdeš práve tu.
Na ráme si skontroluj praskliny. A to najmä v oblasti stredu, zadných spier, pripojenia sedlovky na hornú rámovú trúbku a v blízkosti hlavového zloženia.
- Pri vidlici skontroluj, či nepresakuje olej, či nie je nadmerná vôla v púzdrach a v akom stave je povrchová úprava mazníc.
- Opotrebované prevody skontroluj mierkou na reťaz.
- Kontrola vycentrovaných kolies, ložísk a ráfikov.
- Pri brzách skontrolujte hlavne tesnenie pri páke a pretekanie oleja. Skúste dať páku do vzdialenejšej polohy, pokiaľ ju stlačíte nadoraz až ku gripom, je pravdepodobne zavzdušnená.
- Keď ide o „prachy“.
- Hlavne pri finančne náročnejších modeloch podpíš s predávajúcim kúpno-predajnú zmluvu. Budeš mať o ňom základné informácie a celá transakcia dostane legálnejšie kontúry .
- Na spôsobe platby sa dohodni vopred, predídeš tak trápnym situáciam. Ak posielaš peniaze do zahraničia, využívaj PayPal. Je to ľahké, rýchle, overené a bezproblémové. Cez PayPal môžeš navyše ich vrátenie vyhádať. Ukladaj si kompletne všetky správy, maily a údaje o platbe.
Na záver, prajeme vám šťastnú ruku a nech vám slúži vaše zdravie aj nový bike z bazošu na veľa šťastných kilometrov!